اجتماعياتالعالمتقاريرسياسةصحة ومرأةعلوم وتكنولوجيافن وثقافةمحافظاتمصرمقالاتمنوعات

هل فشل “الأفروسنتريك”

 

القاهرة..سلمى يونس

 

 

أسئلة صعبة فشل “الأفروسنتريك” الإجابة عليها علميًا

 

1- هل أفريقيا قارة للجنس الزن*جي؟ وهل كل السو*د ينتمون لنفس العرق الزن*جي، وهل كانوا يعيشون في مصر فقط بينما قارة أفريقيا خالية منهم؟

2- اذا كان المصريون القدماء من الأفارقة السو*د، ثم تم طردهم للعيش في إفريقيا جنوب الصحراء، لماذا لم ينقلوا إلي أوطانهم الجديدة نفس معرفة ولغة ودين وثقافة مصر في عقولهم ووجدانهم، فماذا حدث لكل ذلك؟

3- لقد وثق المصريون القدماء جميع جوانب حياتهم الاجتماعية والسياسية على جدران المعابد والمقابر من الحرب إلى الفن، لماذا لم يقوم السو*د في بقية الأراضي الأفريقية بتوثيق ورسم ونقش حياتهم او حتي كتابة رمز هيروغليفي واحد في اكثر من 29 مليون كيلومتر مربع؟، هل نسوا ما صنعوه في كيميت؟

4- اللغة، هل يمكنهم تسمية قبيلة أفريقية واحدة في دول جنوب الصحراء تتحدث المصرية القديمة؟ لماذا لم يستمروا في تسمية أبنائهم حسب “تراثهم”؟، بينما في مصر هناك أكثر من 3000 اسم مصري قديم مازال يُستخدم، مثل رمسيس وأحمس ومينا وميريت، لماذا لا يوجد أي من الكلمات الهيروغليفية في لغاتهم، مثلما يوجد أكثر من 50 ألف كلمة مصرية قديمة في العامية المصرية؟.

5- الدين، هل يعرف أحد قبيلة أفريقية كانت تعبد الآلهة المصرية القديمة؟، ولماذا تم دفن الموتى دون تحنيط، ولماذا لا يوجد مومياء أفريقية واحدة جنوب الصحراء؟ ولماذا لم يتم اكتشاف اكتشاف قبر مصري قديم في 29 مليون كيلومتر من أفريقيا؟

6- الثقافة، هل تم العثور على ملابس أو مجوهرات أو تماثيل أو ورق بردى للمصريين القدماء في دول جنوب الصحراء الكبرى؟ وهل رقصهم وموسيقاهم وتقاليدهم مرتبطة بمصر القديمة بأي حال؟ هل يحتفلون بالأعياد المصرية القديمة؟ هل لديهم حتى نفس التقويم المصري؟

7- كل هذه الأدلة الاثرية أو الثقافية كان يجب أن تكون قد نجت جزئيًا أو كليًا أو على الأقل أثرت على مجتمعات غرب إفريقيا وجنوب الصحراء إذا كان لديهم أي تفاعل أو علاقة بالمصريين القدماء، ناهيك عن تلقي هجرات متتالية من مصر القديمة كانت ستنقل لهم كل جديد.

8- بالإضافة إلى ذلك، بدأت أكذوبة الأفروسنتريك أو المركزية الأفريقية خلال القرن الماضي، في حين غزا الرومان والعرب مصر بين القرن الأول قبل الميلاد والقرن السابع الميلادي، كيف يفسرون أكثر من 1300 عام من الصمت وعدم تسجيل أي معلومات طيلة هذه القرون؟

9- الطريقة الوحيدة لتحقيق ما يسمى بسيناريو الأفروسنتريك هو أن يجد أي غازي طريقة لمحو ذكرى ما يسمى بالمصريين القدماء الأفارقة السود ثم تجريدهم من ملابسهم للتأكد من عدم وجود أي شيء يمكن أن يجعلهم مرتبطون بمصر قبل أن يريهم طريق الجنوب ؟! هل يمكنهم إظهار أي علامة على مصر القديمة من أين أتوا؟

10- من اخترع هذه الكذبة لم يدرك أنها إهانة لنفسه؟ لقد وصفوا أنفسهم ببساطة بأنهم جبناء تركوا وطنهم بعد الاستعمار، علي عكس المصريون والذين يسمونهم “غزاة” فقد عانوا أوقاتًا مروعة تحت ولكنهم لم يتركوا أرضهم أبدًا. المصريون الحقيقيون ليسوا جرذان تهرب من بلادهم في مواجهة الغزو.

Difficult questions that “Afrocentric” failed to answer scientifically

——————————

1- Is Africa a continent for the Negro race? And do all blacks belong to the same Negro race, and did they live in Egypt only while the continent of Africa was devoid of them?

2- If ancient Egyptians were black Africans, then left “their home” to live in sub-Saharan Africa “SSA” after an invasion, those migrants should have the knowledge, language, religion and culture of Egypt in their heads, so what happened to all of that?

3- Structures; Real ancient Egyptians documented all aspects of their live on the walls of temples and tombs from war to dancing. So, they should have made every corner in SSA tells their story but the fact is shocking; it looks like no one of the master builders of the ancient world took 5 minutes of their precious time to carve a single hieroglyphic symbol anywhere in their new societies?

4- Language, can they name one African tribe in sub-Saharan countries that speaks ancient Egyptian? Why did they not continue naming their children according to their “heritage”? While in Egypt there are more than 3,000 ancient Egyptian names still in use, such as Ramses, Ahmose, Mina, and Merit, why are there no hieroglyphic words in their languages, just as there are more than 50,000 ancient Egyptian words? In the Egyptian slang?

5- Religion; is anyone aware of an African tribe that worshiped ancient Egyptian gods? What about the dead, they were buried without mummification? Any mummies in SSA? Has one ancient Egyptian tomb ever discovered there?

6- Culture; were ancient Egyptian clothes, jewelry, statues or papyrus ever found in SSA? Are their dancing, music and traditions related to ancient Egypt in anyway? Do they celebrate ancient Egyptian feasts? Do they even have a calendar?

7- All these elements and more should have survived in part or in whole or at least affected the western African and sub-Saharan societies if they had any interaction with ancient Egyptians much less receiving a migration from ancient Egypt.

8- In addition, this whole Afrocentric circus started last century while Egypt was invaded by Greeks, Romans and Arabs between the fourth century BC to the seventh century AD. How can they explain 1300 + years of “radio silence”?

9- The only way to achieve the so-called Afrocentric scenario is for whatever invader to find a way to wipe out the memory of the so-called black African ancient Egyptians then stripping them naked to make sure they don’t have anything that can possibly be related to Egypt before showing them the way to the south?! Can they show the world any sign of ancient Egypt where they came from?

10- Whoever invented this lie didn’t realize that it is self-insulting? They simply branded themselves as cowards who left “their home” after being colonized. The truth is the exact opposite; Egyptians, whom they call “invaders”, suffered HORRIBLE times under the rule of many foreigners but never left their land. Real Egyptians are not rats to escape their country in the face of an invasion.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى